Funderar.

Alltså ja kan inte låta bli att fundera.

Har ju sagt upp mig från vängåvan. Kommer jobba till 31 maj och sen sticker ja därifrån för gott för att istället lägga all min jobbtid på Oscar. Slutar ett jobb som är bättre betalt för att istället jobba på ett ställe där ja skrattar hela dagarna. Tycker ni de e fel? De tycker inte ja.

Nästan alla mina gamla klasskompisar från gymnasiet har börjat plugga. Utom jag. Jag jobbar. Har inte den blekaste vad ja ska börja plugga än och om ja inte vet så hoppar ja inte på nåt. Tänker inte plugga bara för att alla andra gör de. Tycker ni de e fel? De tycker inte ja.

Många av mina bekanta runtikring har även skaffat barn. Vissa unga, vissa jämngamla, vissa äldre. Varför hade ja inte ens en tanke på de när ja levde i ett långt förhållande och varför tänker ja fortfarande inte på de? När ja va yngre ville ja ha barn när ja va 24-25 för man tyckte att man va så gammal då. Men nu fyller ja 24 i höst och känner att ja hellre prioriterar lite resor och äventyr först.
Tycker ni de e fel? De tycker inte ja.

Snart ska ja käka på Bite me B!
I helgen får ja nog besök. De gillas.

Pleasesendmeback









 


Kommentarer
Postat av: Marita

Jag tycker att man ska göra det som känns rätt för en själv och skita i vad alla andra tycker. Huvudsaken är att man är glad och mår bra! Puss



2009-01-27 @ 17:05:52
URL: http://masaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra sagt Marita!! Gör ALDRIG något bara för att någon annan gör det, utan bara för att du själv vill!

KRAAM

2009-01-27 @ 19:53:33
Postat av: A-L

Men VARFÖR försvann mitt namn från det förra inlägget?!

2009-01-27 @ 19:55:02
Postat av: Zalla

Instämmer med det andra inläggen. Du ska självfallet ta jobbet där du mår bäst, där du trivs och kan vara sig själv. Att skaffa barn och binda upp sig hinner man med, att vara egoist och vilja ta hand om sig själv är nog bara nyttigt.. Ska jag säga som skaffade hund, wääää. Men du förstår vad jag menar. Och plugg, hoppar man på nått bara för att kommer slutresultatet bli halvdant, tror jag. Ska man plugga ska man vilja bli bäst på det man ska plugga till och förhoppningsvis jobba med. Du vet vad som är bäst för dig och det gör du ju redan. Saknar dig. Pusspuss

2009-01-27 @ 21:46:17
URL: http://zalla.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Det är väl ingen fara på taket av nåt av det du nämnde. Du hinner. Det bästa är att få må bra och trivas med sin tillvaro - och det gör ju du. Det är väl bra att du har jobb medan du funderar och har hälsan. Det ordnar sig alltid. Kram från mamma, love you

2009-01-28 @ 21:21:27
Postat av: cickis

Frida du är otroligt smart så det kommer alltid alltid gå bra för dig ska du se!! Känn ingen press, jag börjar inse att det var dumt att jag var sjukt stressad förut om plugg.. pussss C

2009-02-03 @ 23:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0