Vi är hos Salken o Lina! Vi ska sn

Kolla varifrån!

Vi är hos Salken o Lina! Vi ska snart gå på bio. Luftslottet.

Laddar me en julplaylist

Ja tror ja vet va ja ska köpa till min lottade person..hmm.
Vi är kattvakt till Simba o Tokis en här helgen. Full fart på nätterna, slöa på dagarna, haha.
Jobbar hela helgen, men på söndag åker vi hem till Stugun. På måndag ska vi kika på lägenheter=) spännande.
Nä jobbet kallar strax.

trötta syskon Andersson på Phukets flygplats.

Thailand fortsättning..

Ja lyckades förståss klämma mig på solstolen när ja skulle he ner den till lägsta läget. Fick världens blåmärke. Iallafall så hade vi bara runt vår hotell-udde en paradisstrand som heter Freedom Beach. Dit kunde man bara åka longtailboat o de fanns inga jobbiga strandförsäljare el vattenaktiviteter utan man va nästan helt själv. De va den finaste stranden vi besökte, o gott mådde vi.

Andra riktiga utflykten vi gjorde gick till Phi Phi Island, ni vet där som spelade in filmen "The Beach". De va mysigt o vi stannade till på lite olika ställen. Fick även snorkla men de va inte så bra snorkelställen just där, dessutom blev ja biten av en fisk!!!! Koh Phi Phi va fint o där sköljde tsunamin bort allt, som dom idag har återuppbyggt igen

Men vi hade inte bara sol må ni tro.. då får man shoppa el nåt istället!

Vi har ju ätit väldigt mycke. Lite ihop-plock från utekvällar. Sista dagen hälsade vi på våran kompis (som han blev) som ägde en restaurang " The Swedish Hell`s Kitchen". Han hade en liten hundvalp som förtrollade mig. Boobi hette han, haha. Vi lovade att köpa me oss lingonsylt o marabou-choklad när vi kommer nästa höst. Vi har redan börjat styrt upp en resa me gänget!

Skalman å Ja

Tack för denna upplevelse min älskade familj. Att vi tog oss längre än till en svensk camping=) De va på tiden.

Nu är vardagen ett faktum o ja bara väntar o väntar..

Dobedi!

Såhär brun året om..PLEASE!!
Lamellfesten va trevlig men de blev en tidig kväll för mig då magen strejkar fortfarande efter resan.
Ska lägga in bilder därifrån sen. Ska även försöka lägga in resten av Thailandsbilderna.
Är sugen på bio ja..hmm.

Okej, här kommer fler Thai-bilder!

Första kvällen va vi trötta men hungriga! Vi åt på hotellet o önskade ABBA-låtar av bandet som spelade.

Vi åkte till en strand som hette Lem Singh! De va första soldagen. Tog även massage där. Billigt o superskönt.

Vi bodde på ett hotell som heter Merlin Beach Resort, o de va verkligen helt perfekt med 3 stora pooler.

Fredagen den 6/11 fyllde pappa 50 år kan ni tänka er!! Då åkte vi me mammas kusin Sussi på en restaurang o åt. Den låg alldeles vid havet så tidvattnet kom inströmmande. Vi åt för 24 000 baht!! De är typ 5000 kr. Pappa fick en tårta oxå, haha Grattis Leis!!

Första utflykten gjorde vi till Phang Nah! Där såg vi den berömda klippan där James Bond filmen "Mannen me den gyllene pistolen" spelades in. Vi åkte även till ett tempel där man kunde bli välsignad av en munk men de struntade vi i! Vi hade mycke roligare att kolla på alla apor som fanns där. På väg hen stannade vi på en cashewnöts-fabrik oxå.

fortsättning följer... men lite nöjd kan du väl vara nu syrran?!!=)

Lite Thailand-shopping!

Hemma från paradiset!

Nu är man hemma igen efter den underbara rean till Phuket. Är helt slut ikväll så de kommer bara 1 bild. Resten dyker upp vid ett senare tillfälle.

Freedom Beach

Bland tuk-tukar o vita strander

Hej!
nu tar ja mig antligen lite tid att skriva nagra rader om hur vi har de har i phuket.
For de forsta sa har vi de kanoners. Varldens finaste hotell som ligger 4 km fran Patong city. Det har 3 stora pooler o ca 30 meter till havet. Vattnet ar verkligen kristallblatt som man ser pa bilder.

torsdag- vi akte till en strand som heter Lem Singh med mammas kusin sussi som e slygvardinna o de tva piloterna som flog ner oss hit. Jattefin strand o passade pa att ta en massage dar for ca 70 svenska kronor.

fredag- pappas 50 ars dag! han fick present fran hotellet o sen tog vi me han pa en restaurang som sussi hade bokat som lag vid havet. jattegod mat men notan slutade pa 5000 svenska kronor. han fick tom en tarta som de stod GRATTIS LEIS pa. Pa kvallen blev de utgang i patong o for vissa blev de lite for mycke. Per pappa o olle tal ju inte sprit, haha.

lordag- Dom 3 fyllskallarna sov bort den finaste dagen hittills. De va riktigt varmt o ja o mamma lag vid poolen o stekte hela dagen.

sondag- fin dag igen. vi badade i poll o hav o sen akte vi till patong o shoppade o at pa en svensk rest. han som agde ska hjalpa oss att boka en tur till phi phi island i veckan.

imorn aker vi pa en annan utflykt till oarna dar en james bond film spelades in.
livet leker har nere o vi har alla de jattebra. tyvarr kan ja inte lagga in bilder for har ingen sladd till kameran men kanske mamma har.
hoppas ni mar bra hemma.

vi kanske hors snart igen!!

halsningar fran oss

Nu äre snart dax! Phuket here we c

Kolla varifrån!

Nu äre snart dax! Phuket here we come.

Tjohoo!

Nu är vi på Arlanda o ska snart checka in.
Kollade nyss vädret i Phuket kommande dagarna o de ser både bra o dåligt ut. Vi får se va som väntar.
I vilket fall så ska de bli helt underbart!!

.. fortsättning från Te Supèn..

Efter lek o skratt hos Zalla så fortsatte vi ner till Nornan. Där fick vi god mat o sen blev de såklart dans.
Jag hade så jävla roligt o är så glad att du oxå hade de Brittan!! Blir repris nästa år=)
Matar på me bilder..

Tack för världens underbaraste kväll!!

Nu håller ja på packar! Om ganska precis 12 timmar kommer familjen å hämtar mig o vi drar till arlanda. Flyget till Phuket går efter 15 nån gång. Har växlat o har resfeber=) Ska snart fika me Brittan.

O om ja skulle dö i svin-influensa el nåt där nere så hade ja iaf världens bästa vänner!

Fast ja hade tänkt att komma hem.

Ska försöka blogga när ja får möjlighet.