Bråka me en kund och försöka vara sund!

Alltså, idag hade jag en kund om morgonen som var lite konstig. Jag ska skriva dialogen. ( obs! ni kan kanske tycka att jag va petig men såg ni kunden skulle ni hålla me mig )

Jag står och fixar med lotter när kunden som inte är en stamkund rusar in:
K- Hej!
F- hej hej!
K- Va är de billigaste cigaretterna ni har?
F- Dom kostar 35 kr.
K- Ok du får 33.50 för dom, för de är de enda ja har på mig!
F- Eh nej!
K- Va? Skämtar du med mig. 1.50? De är ju ingenting. Nu får du ju ge dig!
F- Men du, om jag skulle göra så med alla mina kunder så skulle de bli mycket pengar i slutändan, så de måste du ju förstå att jag inte gör, även fast de handlar om 1.50.
K- Du e ju helt.... Du måste ju skämta med mig!!
F- Men NEJ! Du får gå nån annanstans där dom gör så mot sina kunder för så gör vi inte här.
K- Fy fan.. det var de värsta jag har hört.
F- Då kan du inte ha hört mycket!
K- Hit ska jag aldrig gå mer och en sak ska ja tala om för dig! Att om du stod ute på en väg i 40 graders kyla och ville ha skjuts så skulle jag aldrig plocka upp dig!
F- Haha, nehe!
Kunden försvinner. Så att ifall jag nån gång står på en väg i 40 graders kyla så kommer ja förmodligen dö! Bara så ni vet =)
Ja de var roligt tycker jag!

När jag kom hem från jobbe idag så låg det en ÅreChoklad strut i mitt brevinkast, de var min hyresvärd Norrporten som lämnat den. Saffranskola med mörk choklad! Sänk You!!
Nu ska jag snart iväg och steppa lite. Och de bästa e att dom kör Sunesjul låten på ett block... då blir man extra peppad!
Imorgon kommer nog Per och hälsar på. Kanonskoj!


Kommentarer
Postat av: A-L

Åh. Jag ser dig verkligen framför mig när du står där!! Hihi.
Hoppas vi kan ses i jul allihop!
Kram på dig.

2007-12-06 @ 19:29:33
Postat av: Lina

men fyy faan.. Skojar du med mig? Älska såna människor. Hahaha.. synd för dig nästa gång du står i 40 graders kyla (eftersom det är något man gör nästan dagligen)

2007-12-06 @ 22:07:50
URL: http://fuckinfabulous,blogg.se
Postat av: sara

haha nej stackar dig frida. vilket hot! Hur är det med dig? kan du sova på kvällarna?

2007-12-07 @ 08:32:39
URL: http://masaa.blogg.se
Postat av: Shull

Våga du inte skriva att de va ja som kom in frida?

2007-12-07 @ 08:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0