Ord å inga visor!

Hur kommer de sig att veckorna för de mesta springer iväg?
Igår pratade ja lite me pappa och han berättade att till helgen är de Mörtsjön, skoter, whisky och grilla ( pappas uttal ) som gäller... avundsjuk? näe inte alls...
Igår skulle ja tydligen " dra åt helvete" som en väldigt speciell gammal dam sa. Såhär va de:

Jag och Annika har kö på båda våra sidor och ser inte att de står en tant vid korv vagnen och vill köpa korv.
För övrigt så brukar de flesta kunderna veta om att man först betalar i kassan och sen får man korven därefter, men inte den hära heller..närå. Så tillslut hör ja nån som börjar dunka näven i vagnen så den nästan rasar ihop, så jag tittar dit och ser henne ( välkänd surtant ) och tänker att ja går dit såfort min kö tog slut. Sen kommer hon emot mig:
- Har ni slut på korv och mos ELLER?
Jag svarar:
- Vi har bara bröd inte mos och nej det är inte slut!
- Men ja har ju stått här hur länge som helst och väntat.
- Ja men du förstår att vi har ingen kassa där så vi brukar ta betalt här borta först och sen får du korven.
Sen börjar ja lägga upp åt na:
- Vill du ha senap och ketchup?
- JA DE VILL JAG!
- Ok? ( kunde knappt hålla mig för skratt ) Sådär då varsågod!!
- ÅH TACK DÅ; VA DUKTIG DU VA NU DÅ VA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DRA ÅT HELVETE!
- Jamen hej mä re, skrattade ja och vände på klacken!

Det va roligt.
Nä nu ska ja väl vinna lite pengar tänkte ja...fast de går inte riktigt som ja vill. Men va gör de?

Que Guapo!

Kommentarer
Postat av: Nadina

Vill du vara med och tävla om ett halsband? Klick här: http://nadina89.blogg.se/tvlingar.html

2008-01-24 @ 20:36:06
URL: http://nadina89.blogg.se
Postat av: Marita

hahah, kunder alltså...! Puss

2008-01-24 @ 22:00:21
URL: http://masaa.blogg.se
Postat av: sara

hahahahahahah

2008-01-24 @ 22:37:52
Postat av: Linus

ha ha underbart me kunder =)

2008-01-24 @ 23:20:24
Postat av: Shull

Haha haha haha

2008-01-27 @ 12:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0