Min jul ska vara kul, Min jul får inte vara ful...

Ok hörni, då va julen över för denna gång. Ska bildvägen visa er hur min jul va, så håll i er!

Torsdagen 20/12
Glöggkväll me rimstuga hos Brittan!

Jag, Brittan, Sofia och Roy tog en kväll för att rimma på julklapparna som vi inhandlat. Det va mysigt och även fast de gick bra segt i början så lyckades vi ändå få ihop de ena och de andra.


Lördagen 22/12
Glögg/fest hos Ante och Melina

Efter jobbet på lördagen fick jag låna chefens bil så då bar de av hemöver. Senare på kvällen gick ja upp till Klockarvägen där Ante och Melina bor, eftersom alla andra redan va där. Där bjöds de på tilltugg och bra musik i glada vänners lag. Kunde dessvärre inte stanna så länge som ja kanske velat...Mitt huvud ville annorlunda.


Söndagen 23/12
Mys och tävlingskväll con mia familia

Familjen Anderssons traditionsenliga jultävling skulle äga rum! Jag var laddad till max, men iår så fick jag nöja mig med tredje platsen. Fattar ni...TREDJE PLATS! Jag va sämre än Mamma... Per vann överlägset...så ok grattis. Hmm tror ja har glömt nåt...Jo just..DOMARSKANDAL!! ( haha, men pappa jag tycker om dig ändå)


Senare samma kväll:
Julklappsbyte me spelgänget + Lars och Marita åsså Per

Varje år träffas jag, Sara, Anders och Lina dan före dopparedan för att byta julklappar me varann, så även iår.


Julafton 24/12

Sticker upp en sväng till Södergrens för att byta lite klappar. Mattias och Danny hade kommit hem en sväng över jul. Stackars Elisabeth jobbade så jag fick önska grabbarna där uppe God jul innan vi drar vidare.


Jullunch hos mormor vankas härnäst. Och hon bor ju på Frösön så de är bara att packa sig in i bilen å fara. Där firar vi me mostrar ( dock bara moster iår, fråga mig inte varför?) och deras familjer.


Efter Kalle Anka åker vi hem till Stugun igen och upp till Mörtsjön. Där firar vi me Farbröder och kusiner m familj och Farmor och Faster Christin! Och tänk, tomten kom iår me=)


Juldagen 25/12
Julmiddag hos Farmor

Dan efter samlas vi alla igen + familjen BrittMari och Lars uppe hos farmor för att om möjligt klämma i oss mer julmat!


Annandagen 26/12
Julmiddag uppe hos Södergren

Brukar alltid sticka upp till Ärkebiskop på annandagen för att hälsa på släkt och äta lite mer! Bobbas, Erika och Viktor va där. Samt Sonja och Sören som e Erikas föräldrar. Åsså Udden förståss me Sven, Märta och Sonia.


.... Som snön den e vit, och är den gul har någon pinkat på den. Kanske en huhuuund! ( va vore julen i all sin glans om inte sunes jul fanns?)

God fortsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0